18 Aralık 2012 Salı

| | |
Baş ağrısından ağlama noktasına gelmemiştim uzun zamandır. Bugün ders çıkışında tam olarak yaşadım o noktayı. Ağlasam daha çok ağrıyacak biliyorum, o yüzden sustum içime attım ama delirtecekti beni. Hayır anlamıyorum ki niye böyle oluyor. Atkı desen boynumdan çıkmaz havalar soğuduğu gibi, şapka desen hava soğuksa hiç acımam "çirkinliğe rağmen" takarım. İnce giyinmem, saçımı geceden yıkar kuruturum. Ee neresinde bunun hastalanmak için neden, bana bir gösterir misin acaba allahım?

Ha durun, daha anlatmaya devam etmeden bir şarkı sunayım size. Dido - The Day Before The Day

Bugün tam evden çıkmadan kargo geldi. Gerçi bu sefer önceden ananeme tembihlemiştim, "Açma nolursun anane, ben açarken çok mutlanıyorum, heyecan yapıyorum içinde ne olduğunu bilsem de." diye, yine ben hazırlanırken geldiği için alamadım kargoyu adamdan ananem aldı. Kaşla göz arasında dış paketini çıkarmış atmış çöpe. Bu kadar çöplere karşı olan bir insan ben görmedim daha. Ne ara aldın o kargoyu ne ara çıkardın dışarısı be canını yediğim kadın? Neyse ki kutusu duruyordu da onu açarken mutlandım. Kitaplarım gelmiş tabii ki de. Şimdi okuyabilecek miyim? Hayır. Daha uzun bir süre uzaktan bakışacağım sadece. Zira bir milyon adet baloncuk yerine sınavım var. 15 Ocak son gün. Hiç de az kalmamış tarihe baktım da. Sayılı gün çabuk da geçmiyor, kim o yalanı söylediyse...

Aldığım kitaplar mı? Söyleyeyim:

  • Hermann Hesse - Bozkırkurdu
  • Milan Kundera - Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği
  • Sevtap Demirci - Belgelerle Lozan
  • Gogol - Bir Delinin Anı Defteri
  • Adalet Ağaoğlu - Ölmeye Yatmak
  • Nurullah Ataç - Günlerin Getirdiği - Sözden Söze
Efendim ben buradaki kitapların "Ölmeye Yatmak" ve "Belgelerle Lozan" hariç diğerlerini okumuş bulunmaktaydım zaten kütüphaneden alıp. Lakin hazır param da birikmiş köşede, napsam ne etsem diyordum bunları alıp kitaplığıma katıverdim. Bir alışkanlık halini aldı "önceden kütüphaneden al oku, sonra seversen kitaplık için alırsın paran varsa." durumu. Ben de öyle yapıyorum, güzel de bir sistem oluyor bana sorarsanız. Ha post-it geçirmek açısından zorlu bir süreç, onu kabul ediyorum. Yine de sevmediğim kitaba para vermemiş oluyorum böylece, mis gibi de oluyor.

Galiba anlatacaklarım bu kadardı. Gidip biraz değil baya tarih çalışmam gerekiyor. Açıkçası korkuyorum bu hocanın sınavından. 2 sorudan birini seçip yanıtlayacağız ve uzun uzadıya yazmamız, tartışmamız gerekecek sorduğu soruyu. Ben en güzeli gidip hatmedeyim şu kitapları, notları.

Hoş kalınız.

0 yorum:

Yorum Gönder